|
|
Rzut oka na halę montażowo-wystawową. |
Jednym z ciekawszych tegorocznych
spotkań PCA-GR (Porsche Club of America - Germany Region) było Spotkanie u najbardziej
znanego tunera 911-ek Aloisa Rufa w Pfaffenhausen 7.08.1999 r. Wyjazd rozpoczął się
niezbyt szczęśliwie (spędzone 10 godzin w pracy, 2 godziny odpoczynku i w drogę -
około 1200 km), ale trasę pokonaliśmy w niezłym tempie (około 11 godzin) przy
średnim spalaniu 8,4 l/100 km (dobry wynik zważywszy na pojemność - 2500 i średnie
prędkości w granicach 120-150 km/h). Na miejscu okazało się, że Estonia Ruf
(żona Aloisa) musiała wyjechać do USA, a pracownicy nic nie wiedzą na temat rezerwacji
miejsca w hotelu. Miejsca znalazły się jednak bardzo szybko w pensjonacie za
"jedyne" 80DM od osoby. Od godziny 11 rozpoczęła się oficjalna część
imprezy, czyli zwiedzanie "fabryczki" Rufa któremu towarzyszył komentarz
właściciela. Firma funkcjonuje od połowy lat 50 i zaczęła swoją działalność pod
kierownictwem ojca Aloisa Rufa jako serwis (nie tylko Porsche). Po przejęciu firmy przez
obecnego właściciela (Aloisa Rufa), na początku lat 80 zabrano się za tuning 911-ek.
Pierwszym modelem "poprawianym" w dosłownym tego słowa znaczeniu było Porsche
911 SC. Gwoli wyjaśnienia: pod koniec lat 70, Zarząd Porsche podjął decyzję o
powolnym wycofywaniu się z produkcji Porsche 911 i skupieniu się na produkcji Porsche
928 i 944, i z tego też powodu modele 911 SC były "troszkę" wybrakowane pod
względem jakości wykonania. Tak więc firma Ruf zaczęła je poprawiać poprzez lepszy
montaż, oraz modyfikację silnika zwiększającą moc (z 180-200KM do 270KM) co
zaowocowało lepszymi osiągami (około 6s 0-100km/h) oraz niższym zużyciem paliwa.
Dowiedzieliśmy się także, że firma nie tylko "rasuje" ale także produkuje
samochody (około 20-30 rocznie) i eksportuje je przede wszystkim do USA. Najnowszy model
to Ruf CTR2 (około 600 KM, jeżeli się nie mylę). Następnie zwiedziliśmy
pomieszczenia, w których produkuje się te "monstra" (między innymi pokazano
nam hamownię, w której bada się silniki przed zamontowaniem ich w samochodach). |
|
|
Ruf Twin Turbo |
Miałem także okazję zobaczyć Ruf'a
Twin Turbo o mocy 469 KM znanego mi z gry Test Drive II. Po zwiedzaniu firmy większość
osób (w tym także ja) udała się do swoich porszaków, aby je przygotować do konkursu
elegancji, reszta zaś (w tym moja żona) zajęła się pałaszowaniem kiełbasek,
sałatek, itp., oraz piciem piwa. |
|
|
Konkurs elegancji |
|
|
Inne ujęcie konkursowych samochodów |
Konkurs odbywał się w dwóch
kategoriach: samochodów chłodzonych wodą oraz powietrzem. Najpiękniejszym samochodem
całego konkursu zostało Porsche 356 cabrio. Wśród samochodów chłodzonych powietrzem
zwyciężyło Porsche 911 Turbo (po tunningu u Ruf). Natomiast kategorię samochodów
chłodzonych wodą zwyciężyło Porsche 944 Turbo z 1989 roku (stan idealny, przebieg
tylko 45000 km!). Moje Porsche 924S z 1987r, zajęło II lokatę w swojej kategorii
(premiowaną pucharem!). Po tych przeżyciach nastąpił moment wręczenia nagród, oraz
losowanie 3 szczęśliwców na przejażdżkę z Aloisem jednym z jego Ruf'ów.
Niestety!!!, nie zostałem wylosowany, a zobaczywszy wysiadających (na drżących nogach
i z wyrazem przestrachu na twarzach) pasażerów jazdy, stwierdzam, że było czego
żałować. |
|
Wręczenie nagród (jeden z pucharów
teraz należy do mnie). Z lewej J. P. Brayan (szef PCA-GR), z prawej A. Ruf |
|