Osiągi Porsche 944
Model 944 zastępujący 924 miał o wiele lepsze osiągi ale do końca produkcji był uważany za zbyt słaby w stosunku do możliwości układu jezdnego jak i modelu 911. Wydaje się, że główną przyczyną tego stanu rzeczy była polityka firmy - im więcej płacisz za auto, tym lepsze masz osiągi (podobnie wygląda sprawa Boxstera i nowej 911).
Na początek Autocar z 28.12.1982 roku.
Model | 944 |
Pojemność | 2479 ccm |
Moc | 163 KM |
Waga | 1195 kg |
Prędkość maksymalna | 220 km/h |
Zużycie paliwa | 26,2 mpg (10,8 l/100km) |
Przyspieszenie: mph (km/h) | sekundy |
0-30 (0-48) | 2,5 |
0-40 (0-64) | 3,8 |
0-50 (0-80) | 5,3 |
0-60 (0-97) | 7,4 |
0-70 (0-113) | 9,9 |
0-80 (0-129) | 12,7 |
0-90 (0-145) | 16,8 |
0-100 (0-161) | 21,0 |
1/4 mili (400 m) | 15,6 |
Przyspieszenie na 4 biegu: mph (km/h) | |
20-40 (32-64) | 6,5 |
30-50 (48-80) | 6,3 |
40-60 (64-97) | 6,1 |
50-70 (80-113) | 6,4 |
60-80 (97-129) | 6,7 |
70-90 (113-145) | 7,1 |
80-100 (129-161) | 8,3 |
Ta sama gazeta (Autocar z 28.12.1988) o modelu 944 2,7.
Model | 944 |
Pojemność | 2681 ccm |
Moc | 165 KM |
Waga | 1320 kg |
Prędkość maksymalna | 219 km/h |
Zużycie paliwa | 20,7 mpg (13,6 l/100km) |
Przyspieszenie: mph (km/h) | sekundy |
0-30 (0-48) | 2,5 |
0-40 (0-64) | 3,6 |
0-50 (0-80) | 5,1 |
0-60 (0-97) | 7,0 |
0-70 (0-113) | 9,4 |
0-80 (0-129) | 11,8 |
0-90 (0-145) | 15,4 |
0-100 (0-161) | 20,0 |
1/4 mili (400 m) | 15,7 |
Przyspieszenie na 4 biegu: mph (km/h) | |
20-40 (32-64) | 6,8 |
30-50 (48-80) | 6,7 |
40-60 (64-97) | 6,7 |
50-70 (80-113) | 6,4 |
60-80 (97-129) | 5,9 |
70-90 (113-145) | 6,5 |
80-100 (129-161) | 8,1 |
Road test Motor'u z 1982 roku.
0-60 mph - 7,2 s; 0-100 mph - 20,1 s; prędkość maksymalna - 135 mph (217 km/h);
testowe zużycie paliwa - 24,8 mpg (11,4 l/100km).
Model 944 Lux według gazety WhatCar z 1982 roku.
0-60 mph - 7,8 s; prędkość maxymalna - 140 mph (225 km/h);
zużycie paliwa: miasto/trasa - 24,8/40,4 mpg (11,4/6,99 l/100km), test - 27 mpg (10,5 l/100km).
Jonathan Wood - Samochody Klasyczne 1995 rok (wydanie polskie!).
0-100 km/h - 8,0 s; prędkość maksymalna - 217 km/h.
A teraz kilka dane od użytkowników (z USA), sprawdzonych za pomocą urządzenia G-TECH (nie wiem co to jest dokładnie, ale podobno sam mierzy osiągi - niezależnie od wskazań licznika).
1. Joe - Porsche 944 - 1984:
0-60 mph - średnia: 7,83 s, najlepszy: 7,48 s.
2. Lane Skelton - Porsche 944 - 1984:
0-60 mph - od 7,1 s do 7,5 s; 1/4 mile - 15,46 s (93,4 mph).
3. Mike Green - Porsche 944 - 1985:
0-60 mph - średnia: 8,74 s, najlepszy: 8,42 s; 1/4 mile - średnia: 16,5 s (87,2 mph), najlepszy: 16,28 s (89 mph).
4. Matthew Kramer - Porsche 944 - 1985.5:
0-60 mph - 8,2 s; 0-100 mph - 22,5 s; 1/4 mile - średnia: 16,3 s (85 mph), najlepszy: 16,0 s (86 mph).