Historia Porsche 924S |
![]() |
Porsche 924S LeMans - białe z opalizującymi wstawkami. |
Porsche
924S było produkowane tylko przez trzy lata, od 1986 do 1988. W
okresie tym wyprodukowano 16669 sztuk , a
produkcje definitywnie zakończono we wrześniu 1988 roku –
kończąc tym samym erę modelu 924.
Pierwotnie został stworzony jako relatywnie tani konkurent dla wchodzącej na rynek amerykański dużej gamy małych sportowych samochodów japońskich z ceną wyjściową 19900 USD. Jednak zmiana stosunku wymiany marki niemieckiej do dolara, spowodowała wzrost ceny ponad poziom akceptowalny dla klienteli, dla której był przeznaczony ten model. |
![]() |
Porsche 924 LeMans - tym razem w kolorze czarnym z szafirowymi wstawkami. |
Porsche
924S dysponowało nadwoziem identycznym z modelem 924 oraz przejętym z
niego wnętrzem. Natomiast układ jezdny oraz napędowy został przejęty
z modelu 944. Silnik z niższym stopnie sprężania (9.7:1) rozwijał 150
KM i był nieznacznie słabszy od oferowanego w modelu 944.
Miało to swoje uzasadnienie, gdyż model ten stał stopień niżej w
hierarchii i nie powinien konkurować z 944.
Jednak dzięki bardziej opływowemu i lżejszemu nadwoziu Porsche 924S miało minimalnie lepsze osiągi od porównywalnego Porsche 944. W modelu na rok 1988 zwiększono moc do 160 KM oraz z okazji kolejnego zwycięstwa Porsche w 24 godzinnym wyścigu Le Mans wprowadzono limitowaną wersję Le Mans. Wersja ta była “odchudzona” w stosunku do “normalnej” 924 i odznaczała się 16’’ kołami oraz utwardzonym zawieszeniem. Tak więc Porsche 924S było tym czym powinno być Porsche 924 od początku - autem z przystającymi do wyglądu osiągami. Niestety wprowadzonym do produkcji zbyt późno aby zmienić do końca wizerunek modelu 924. |