Historia Porsche 924S
Porsche 924S LeMans
Porsche 924S LeMans - białe z opalizującymi wstawkami.
Porsche 924S było produkowane tylko przez trzy lata, od 1986 do 1988. W okresie tym wyprodukowano 16669 sztuk , a produkcje definitywnie zakończono we wrześniu 1988 roku kończąc tym samym erę modelu 924.

Pierwotnie został stworzony jako relatywnie tani konkurent dla wchodzącej na rynek amerykański dużej gamy małych sportowych samochodów japońskich z ceną wyjściową 19900 USD. Jednak zmiana stosunku wymiany marki niemieckiej do dolara, spowodowała wzrost ceny ponad poziom akceptowalny dla klienteli, dla której był przeznaczony ten model.

Porsche 924S LeMans
Porsche 924 LeMans - tym razem w kolorze czarnym z szafirowymi wstawkami.
Porsche 924S dysponowało nadwoziem identycznym z modelem 924 oraz przejętym z niego wnętrzem. Natomiast układ jezdny oraz napędowy został przejęty z modelu 944. Silnik z niższym stopnie sprężania (9.7:1) rozwijał 150 KM i był nieznacznie słabszy od oferowanego w modelu 944. Miało to swoje uzasadnienie, gdyż model ten stał stopień niżej w hierarchii i nie powinien konkurować z 944.

Jednak dzięki bardziej opływowemu i lżejszemu nadwoziu Porsche 924S miało minimalnie lepsze osiągi od porównywalnego Porsche 944.

W modelu na rok 1988 zwiększono moc do 160 KM oraz z okazji kolejnego zwycięstwa Porsche w 24 godzinnym wyścigu Le Mans wprowadzono limitowaną wersję Le Mans. Wersja ta była “odchudzona” w stosunku do “normalnej” 924 i odznaczała się 16’ kołami oraz utwardzonym zawieszeniem.

Tak więc Porsche 924S było tym czym powinno być Porsche 924 od początku - autem z przystającymi do wyglądu osiągami.

Niestety wprowadzonym do produkcji zbyt późno aby zmienić do końca wizerunek modelu 924.

powrót