Indentyfikacja modelu 924/924 Turbo/Carrera GT
Od 1977 do 1979 numer nadwozia składał się z 10 znaków:
Typ |
Rok produkcji |
Wrersja |
Numer seryjny |
924 |
7 |
1 |
00001- |
| Rok produkcji: 7=1977 8=1978 9=1979 |
Wersja: 1 Europe 2 USA 3 Japan 4 Turbo (Europe i ROW) 5 Turbo (USA i Japan) |
W 1980 zastosowano specjalną numerację jako przygotowanie do planowanego w 1981 przejścia na międzynarodowy standard oznaczania pojazdów:
| Typ | Rok produkcji | Kod fabryki | Typ pojazdu | Typ silnika | Numer seryjny | |
| 924 | 92 | A | O | 4 | 1 | 0001- |
| 924T | 93 | A | O | 1 | 4 | 0001- |
| 924CGT | 93 | B | N | 7 | 0 | 0001-0450* |
| 924CGTS | 93 | B | N | 1 | 1 | 0001-0050 |
*Carrera GT 0001 do 0006 prototypy Weissach ; 0051 do 0451 samochody
wyprodukowane w Neckarsulm.
Kod fabryki: N=Neckarsulm O=Weissach.
Światowy standard numeracji dla modeli od 1981 roku.
| Międzynarodowy kod producenta |
VSD (USA) |
Typ | Numer testowy |
Rok produkcji* |
Lokalizacja fabryki+ |
Typ | Kod nadwozia |
Numer seryjny |
| WPO | ZZZ | 92 | Z | B | N | 4 | 5 | 0001- |
*B=1981, C=1982 i tak dalej.
+ N=Neckarsulm.
Kody silnika. Po każdym kodzie następuje sześcio cyfrowy numer.
| Rok | Kody silnika |
| 1977 | XK=Europe, RoW XH=USA/Canada XF=California/Japan |
| 1978 | XK=Europe, RoW XJ=Europe, RoW-RHD XG=USA XE=California XG=Japan |
| 1979 | jak dla roku 1978 z wyjątkiem 3101=Turbo Europe RoW 3102=Turbo USA/Calif/Japan |
| 1980 | XK=Europe RoW-LHD XJ=Europe RoW-RHD VC=USA/Calif/Japan |
| 1981 | jak dla roku 1980 plus: 3103 = Turbo Series 2 Europe RoW (LHD & RHD) 3150 = CGT Europe RoW (LHD & RHD) 3104 = Turbo Series 2 USA/Calif/Canada/Japan |
| 1982 | jak dla roku 1981 bez CGT |
| 1983- | jak dla roku 1982 ale bez 924 turbo |