Indentyfikacja modelu 924/924 Turbo/Carrera GT

Od 1977 do 1979 numer nadwozia składał się z 10 znaków:

Typ

Rok produkcji

Wrersja

Numer seryjny

924

7

1

00001-

Rok produkcji:
7=1977
8=1978
9=1979
Wersja:
1 Europe
2 USA
3 Japan
4 Turbo (Europe i ROW)
5 Turbo (USA i Japan)

W 1980 zastosowano specjalną numerację jako przygotowanie do planowanego w 1981 przejścia na międzynarodowy standard oznaczania pojazdów:

  Typ Rok produkcji Kod fabryki Typ pojazdu Typ silnika Numer seryjny
924 92 A O 4 1 0001-
924T 93 A O 1 4 0001-
924CGT 93 B N 7 0 0001-0450*
924CGTS 93 B N 1 1 0001-0050

*Carrera GT 0001 do 0006 prototypy Weissach ; 0051 do 0451 samochody wyprodukowane w Neckarsulm.
                                            Kod fabryki: N=Neckarsulm O=Weissach.

Światowy standard numeracji dla modeli od 1981 roku.

Międzynarodowy

kod producenta

VSD
(USA)
Typ Numer

testowy

Rok

produkcji*

Lokalizacja

fabryki+

Typ Kod

nadwozia

Numer

seryjny

WPO ZZZ 92 Z B N 4 5 0001-

*B=1981, C=1982 i tak dalej.
+ N=Neckarsulm.

Kody silnika. Po każdym kodzie następuje sześcio cyfrowy numer.

Rok Kody silnika
1977 XK=Europe, RoW
XH=USA/Canada
XF=California/Japan
1978 XK=Europe, RoW
XJ=Europe, RoW-RHD
XG=USA
XE=California
XG=Japan
1979 jak dla roku 1978 z wyjątkiem
3101=Turbo Europe RoW
3102=Turbo USA/Calif/Japan
1980 XK=Europe RoW-LHD
XJ=Europe RoW-RHD
VC=USA/Calif/Japan
1981 jak dla roku 1980 plus:
3103 = Turbo Series 2 Europe RoW (LHD & RHD)
3150 = CGT Europe RoW (LHD & RHD)
3104 = Turbo Series 2 USA/Calif/Canada/Japan
1982 jak dla roku 1981 bez CGT
1983- jak dla roku 1982 ale bez 924 turbo

return.gif (1187 bytes)